Just nu är det inte möjligt att räkna på företagsförsäkring eller företagsmotor. Välkommen tillbaka!

Sök på Svedea.se

Vinnarna i Årets marinverkstad 2019, Plastskador & Montage.

Vinnarna i Årets marinverkstad 2019, Plastskador & Montage.

2019-11-15

Årets marinverkstad och Årets marinsäljare 2019 utsedda!

Svedea har för tredje året i rad delat ut priserna Årets marinverkstad och Årets marinsäljare. Det är båt- och vattenskoterägarnas uppfattning om bemötande, service och kvalitet som ligger till grund för resultatet. 2019 går utmärkelserna till Plastskador & Montage och ATV & Fritid.

Svedea vill bidra till marinbranschens utveckling och har därför instiftat kvalitetsutmärkelserna Årets marinverkstad och Årets marinsäljare. Gemensamt för båda utmärkelserna är att det är konsumenternas upplevelse i butiker och verkstäder som ligger till grund för resultatet. Fler än 1 900 personer har tyckt till om sin reparation, båtköp eller vattenskoterköp i en webbenkät med frågor om verkstädernas och säljarnas bemötande, service och kvalitet.

Priset för Årets marinverkstad 2019 går till Plastskador & Montage i Svinninge och priset som Årets marinsäljare tilldelas ATV & Fritid i Söderköping.

– Verkstäderna och handlarna är motorn för branschens gemensamma utveckling. Genom dessa två utmärkelser hoppas vi kunna bidra till att utveckla verkstädernas och handlarnas service och kvalitet. En stor del av de handlare och verkstäder som fått kundutlåtanden har uppenbarligen arbetat aktivt med kundupplevelsen, eftersom många har högre betyg än förra årets undersökning. Kundservice är en färskvara och det är otroligt viktigt att aldrig släppa sitt fokus från detta om man vill nå hela vägen säger Henrik Eurén, chef för partnersamarbeten på Svedea.

Topp tre, Årets marinverkstad 2019

  1. Plastskador & Montage, Svinninge
  2. Båt-Sam, Kvicksund
  3. Finessa Båtar, Trosa

Topp tre, Årets marinsäljare 2019

  1. ATV & Fritid i Sverige, Söderköping
  2. MMG Marine, Karlshamn
  3. Smögen Marin, Smögen

– Det går inte att överskatta det fysiska mötet och hur viktigt det är för att skapa en positiv relation med kunderna, inte minst i dagens allt mer digitala värld. Ett attraktivt erbjudande räcker inte om inte kundupplevelsen i butik och verkstad gör skillnad! Årets urvalsprocess har visat att allt fler tagit detta på allvar. Det är också glädjande att fler kunder valt att lämna sina åsikter, säger Henrik Eurén.

För mer information kontakta:

Henrik Eurén

Chef partnersamarbete

08-790 03 12 henrik.euren@svedea.se

Facebook

Instagram