Sök på Svedea.se

2013-06-05

Alukin väljer Svedea Båtförsäkring som försäkringspartner

Båttillverkaren Alukin med hemvist i Roslagen väljer Svedea Båtförsäkring som försäkringspartner. Samarbetet omfattar Alukins hela modellprogram av hållbara aluminiumbåtar. Svedea Båtförsäkrings olika försäkringar kan tecknas vid köp av en Alukin-båt från juni 2013.

Svedea Båtförsäkring har inlett ett samarbete med Alukin, en helsvensk båttilverkare som bygger hållbara aluminiumbåtar i Norrtälje. En stor del av båtarna anpassas helt efter kundernas önskemål. Samarbetet innebär att Alukin erbjuder försäkringar från Svedea i samband med försäljning av sina båtar.

– Alukin bygger hållbara båtar för proffs och båtägare som verkligen använder sin båt. Det känns bra att vara försäkringspartner till en båttillverkare som bygger båtar för kvalitetsmedvetna båtägare, säger Göran Södergren, försäljningschef på Svedea Båtförsäkring.

– Våra kunder värdesätter driftsäkerhet och ett enkelt båtägande. Svedeas försäkringar gäller i sjön året runt vilket vi gillar, säger Peter Nikula, VD på Marinteknik i Norrtälje som tillverkar Alukin-båtarna.

Göran Södergren, försäljningschef Svedea Båtförsäkring, 08-790 03 11, goran.sodergren@svedea.se
Maria Nikula, marknad och försäljning, Marinteknik i Norrtälje AB, 0176-22 44 40, maria@alukin.se

Om Svedea Båtförsäkring

Svedea Båtförsäkring är ett affärsområde inom Svedea Specialförsäkring, ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.

Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Ltd, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

Båtförsäkring