4 000 kroppsterapeuter till Svedea

Kroppsterapeuternas Yrkesförbund väljer Svedea Specialförsäkring som partner för sin medlemsförsäkring. I förbundet ingår bland andra massörer, zonterapeuter, akupressörer och kinesiologer som via medlemskapet får en skräddarsydd patient- och ansvarsförsäkring.

Kroppsterapeuterna är ett ideellt yrkesförbund som organiserar massörer, zonterapeuter, kinesiologer, akupres- sörer, aromaterapeuter, shiatsuterapeuter och spaterapeuter. Varje år genomför de 4 700 medlemmarna närmare 4 miljoner behandlingar. I samarbete med försäkringsförmedlaren Nordic Försäkring har Svedea Specialförsäkring tagit fram en skräddarsydd försäkringslösning.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Kroppsterapeuternas Yrkesförbund, säger Kaj Lamme, Svedea Sper- cialförsäkring. Affären är ett bra exempel på hur vi vill arbeta nära marknaden och skapa grupplösningar som täcker specifika behov.

– Det här är precis den typ av affär som vi vill ha, säger Christina Almtun, chef för affärsområdet företags- försäkring på Svedea. Vi är organiserade för att snabbt kunna anpassa våra produkter och har den IT-infrastruktur som krävs för att kunna erbjuda konkurrenskraftiga premier. Vi ser fram emot många intressanta affärer under 2011.

För mer information:
Kaj Lamme, 08-790 03 50, kaj.lamme@svedea.se
Christina Almtun, 08-790 03 03, christina.almtun@svedea.se

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.