”FirstVet gav mig mycket bra stöd!”

Lotta Axeland ringde till FirstVet med hunden Rocky som hon misstänkte hade drabbats av blåskatarr. Vi passade på att fråga Lotta hur hon hade upplevt sitt besök!

Berätta – hur fick du reda på FirstVet?
Jag fick ett mejl från Svedea med information om att det ingick tre kostnadsfria besök för mig som Svedea-kund. Så jag tänkte att nästa gång det finns något jag bekymrar mig över hos Rocky så ringer jag dit!

Och det tog inte lång tid innan du ringde, eller hur?
Ja, det stämmer. Rocky skulle plötsligt ut och kissa tre gånger en natt och jag misstänkte blåskatarr. Så jag ringde till FirstVet och fick prata med en veterinär som gjorde samma bedömning. Han sa att jag skulle åka in till veterinärkliniken men jag bestämde mig för att avvakta ett tag för att se om det blev bättre. Nästa dag var Rocky frisk igen, så det behövdes ingen resa till kliniken!

Tvekade du aldrig att ringa FirstVet?
Jag behövde någon att rådfråga och prata om Rockys problem, så nej. Veterinären jag pratade med var mycket förtroendeingivande, det gjorde mig lugn och jag kände att jag fick mycket bra stöd! Att prata över video gjorde att besöket blev personligt och vi fick bra ögonkontakt. Hade Rocky haft ett akut problem så hade jag givetvis åkt in akut!

Skulle du tänka dig att använda FirstVet igen?
Absolut!

 

FirstVet är en veterinärklinik på nätet. De erbjuder rådgivning, enklare undersökningar och receptförskrivning via videomöte i dator, mobil och surfplatta. Som kund hos Svedea får du tre kostnadsfria besök. Här kan du läsa mer!

  • Veterinär

Relaterade artiklar