Peter "Foppa" Forsberg, hockeylegendar och Anna Rosenlund, marknads- och kommunikationschef på Svedea.
2024-06-14
Lagom till sommaren lanseras Svedeas nya kommunikationskoncept, ”Bra. Riktigt bra”. Syftet är att lyfta allt det Svedea gör förutom att erbjuda bra försäkringar. Konceptet är framtaget av Kommunikationsbyrån POOL och filmerna har producerats av Dallas STHLM.
– Vi ville lyfta fram och tydliggöra allt fint som Svedea gör, förutom att erbjuda bra försäkringar, vad som särskiljer dem från sina konkurrenter och som också säger något om Svedea som bolag. Som exempelvis deras stipendier och att de ger bidrag för att underhålla skoterleder, säger Hanna Steiner, vd på POOL.
I och med detta nya koncept får Svedeas ambassadör Peter ”Foppa” Forsberg en lite annan roll.
– I sin tidigare roll dök alltid Peter upp från ingenstans och agerade som "räddaren i nöden”, precis som Svedea. Nu har vi utvecklat konceptet, där han kommer att agera trygg ledsagare. Det ska bli spännande att se hur det kommer att tas emot, säger Anna Rosenlund, marknads- och kommunikationschef på Svedea.
Svedea förlängde i början av året avtalet med Next Level Group och fortsätter därmed samarbetet med hockeylegendaren Peter ”Foppa” Forsberg.
– Vi är väldigt nöjda med Peters insatser hittills och är glada över att han valt att fortsätta jobba med oss. Han har haft en viktig roll i vårt arbete med att öka kännedomen om Svedea och stärka vår position som bolaget med Sveriges nöjdaste kunder. Nu ser vi fram emot att fortsätta arbeta tillsammans och ta oss vidare på vår varumärkesresa, säger Anna Rosenlund.
– Svedea sätter verkligen sina kunder och medarbetare i fokus, så det är ett bolag som är lätt att gilla och ställa sig bakom. Att spela in filmerna har som vanligt varit väldigt roligt och det är alltid kul att samarbeta med det här gänget, säger Peter Forsberg, hockeylegendar och ambassadör för Svedea.
Kampanjen kommer att synas och höras på TV4, TV3, TV6, radio via Bauer samt i sociala kanaler med start måndag den 17 juni.