Sök på Svedea.se

2022-04-07

Märkesförsäkring för CFMOTO från Svedea

Världens snabbast växande ATV-märke CFMOTO har valt Svedea som försäkringspartner. Den nya märkesförsäkringen kan köpas hos ett 90-tal auktoriserade handlare från Jokkmokk till Malmö.

CFMOTO grundades så sent som 1989 i kinesiska Hangzhou men har växt snabbt och är sedan länge störst i Europa. Hög kvalitet samt ett starkt fokus på innovation och utveckling har gjort CFMOTO till ett välkänt varumärke på den globala marknaden.

– Vi är glada över att CFMOTO valde Svedea för sin märkesförsäkring. Det är ett väletablerat och framgångsrikt märke som delar vår passionen för ATV, säger Stefan Karlsson, affärsansvarig för ATV, snöskoter och mc på Svedea.

Försäkringen är en skräddarsydd lösning för landets CFMOTO-ägare och kan köpas både till nya och begagnade maskiner. Märkesförsäkringen ger ett komplett skydd och en av branschens snabbaste skaderegleringar.

– Vi är nöjda med att ha inlett samarbetet med Svedea som liksom vi växer snabbt och nu är en betydande aktör på den svenska ATV-marknaden. De strävar precis som vi efter att ha nöjda kunder, det visar inte minst de återkommande topplaceringarna i SKI:s mätning av kundnöjdhet*. Vi känner oss väldigt trygga med Svedea som partner, säger Per Hyltén, MC & Marketing coordinator på CFMOTO.

Svedea har idag åtta märkesförsäkringar för ATV: Arctic Cat, Can-Am ATV, CFMOTO, Honda, Kawasaki, Polaris, Suzuki och Yamaha.

*Svenskt Kvalitetsindex, SKI, mäter varje höst kundnöjdheten bland fordonsägare. Svedea har nöjdast kunder 2019, 2020 och 2021.

Stefan Karlsson

Affärsansvarig snöskoter, atv och mc

08-790 03 17 stefan.karlsson@svedea.se