Svedea och Jägarnas Riksförbund förlänger fruktbart samarbete

Efter gemensam utvärdering väljer Jägarnas Riksförbund och Svedea att fortsätta samarbeta för en tryggare jakt – både för jägare och jakthund. Det nya samarbetsavtalet gäller i tre år med start i augusti.

Jägares försäkringsbehov är speciella. Genom att kombinera företagsförsäkring och hundförsäkring har Svedea skapat en av marknadens bästa försäkringar inom jaktområdet. Under de år Svedea och Jägarnas Riksförbund (JRF) samarbetat har medlemspaketet fortlöpande förbättrats, vilket varit mycket uppskattat av medlemmarna.

– Först och främst är vi väldigt glada och stolta över att JRF ger oss fortsatt förtroende att försäkra deras medlemmar, vilka ökat i antal sedan samarbetet inleddes. Vi kommer att arbeta vidare tillsammans för att alla som jagar ska känna sig trygga – både för sin egen del och inte minst för sin jakthund, säger Odd Einar Bruem, chef djurförsäkring på Svedea.

Försäkringen omfattar dels en olycksfallsförsäkring för jägaren i samband med jakt, jaktträning, jaktskytte, fiske med mera. Den gäller även under färd till och från sådana aktiviteter. Medlemspaketet omfattar även en ansvarsförsäkring samt rovdjursförsäkring och trafikeftersökningsförsäkring för hunden.

– Vi hade stora förväntningar på Svedea när vi inledde vårt samarbete 2016. När vi summerar de senaste tre åren kan vi konstatera att vi är väldigt nöjda. Nu ser vi fram mot en ny avtalsperiod, där vi ska fortsätta vårt gemensamma arbete för att förebygga skador bland Sveriges jägare och deras hundar, säger Johan Boström, marknads- och kommunikationschef på JRF.

Odd Einar BruemChef djurförsäkring08-790 03 33 oddeinar.bruem@svedea.se