Skoterklubbar får 100 000 kronor till säkrare skoteråkning

I Sveriges skoterklubbar sker merparten av allt arbete ideellt och med begränsade resurser. Därför delar Skoterfonden för femte gången ut 100 000 kronor för att stötta klubbarnas arbete för bättre och säkrare skoteråkning. Fyra klubbar får dela på årets fondpengar: Branäs Motorförening, Hede Skoterklubb, Sunderbyns Skoterförening och Västanfjällets Skoterklubb.

Sveriges skoterklubbar står för den största delen av arbetet med att skapa möjlighet till bra och säker skoteråkning runt om i landet. Men för de flesta klubbarna är resurserna mycket begränsade. Därför inrättade Svedea för fem år sedan Skoterfonden för att stötta skoterklubbarnas viktiga arbete. Varje år delar fonden ut 100 000 kronor ut till projekt som främjar skoteråkandet, ökar säkerheten eller bidrar till en bättre naturupplevelse.

– För de flesta klubbar blir bristen på pengar en stoppkloss och de kan inte göra allt de skulle vilja och behöva. Så det känns bra att vi genom Skoterfonden kan ge dem ekonomiskt stöd och på så sätt bidra till att så många som möjligt får njuta av trevlig och säker skoteråkning, säger Fredrik Lilliehöök, produktchef för snöskoterförsäkring på Svedea.

Just säkerheten är av största vikt för alla de fyra klubbar som får del av årets fondpengar: Branäs Motorförening, Hede Skoterklubb, Sunderbyns Skoterförening och Västanfjällets Skoterklubb. Projekten de får pengar till ska bland annat förbättra skyltning längs leder och utbilda medlemmar kring säker skoterhantering.

Fredrik Lilliehöök, produktchef snöskoterförsäkring, 0696-170 42, fredrik.lilliehook@svedea.se

Just nu kan det ta något längre tid.
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.