Anmäl din skada

Vårt mål är att ta hand om alla skador så snabbt och smidigt som möjligt. Om du har fått en skada kan du alltid ringa oss om du behöver hjälp eller undrar något. Allra enklast anmäler du skadan här på webben.

Sjöskada

Om du varit med om en olycka då vattenskotern varit i sjön. Det kan till exempel handla om att du gått på grund, strandat, kantrat, kolliderat eller annan plötslig och oförutsedd, utifrån kommande, händelse. 

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Brand

Om din vattenskoter skadats genom brand på land eller till sjöss. Här anmäler du även om vattenskotern skadats i samband med blixtnedslag.

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Stöld och skadegörelse

Om du blivit bestulen på din vattenskoter eller tillbehör eller om vattenskotern utsatts för skadegörelse.

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Uppläggnings- och transportskada

Om din vattenskoter skadats när den är på land, vid sjösättning, torrsättning, förflyttning eller under transport.

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Kollision och ansvar

Om du kolliderat med en en annan vattenskoter eller båt eller på annat sätt orsakat skada på annan person eller sak i samband med användandet av din vattenskoter.

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Om du ska fylla i skadeblankett

Våra skadeblanketter är ifyllningsbara pdf:er så du kan fylla i dina uppgifter i pdf:en direkt på datorn. Men för att du ska kunna spara dina uppgifterna måste du spara ner blanketten på din dator innan du börjar fylla i den. 

Har du några frågor kan du ringa oss på 0771-160 190, skadeavdelningen har öppet 8-17. För sjöassistans och akuta skador hjälper vi dig dygnet runt på samma telefonnummer.

Så här går det till om du råkar ut för en skada

1. Du anmäler skadan

Första steget är att anmäla vad som har hänt. Du är alltid välkommen att ringa oss om du har några frågor eller behöver hjälp, men enklast anmäler du skadan direkt här på webben. 

2. Vi registrerar skadan

När vi får in din skadeanmälan börjar vi med att registrera skadan. Utifrån dina uppgifter gör handläggaren en bedömning av vad nästa steg är för att komma vidare med ärendet.

3. Du får en bekräftelse

När vi registrerat och gått igenom skadan får du som kund en bekräftelse på hur vi går vidare. Om det är en skada som ska repareras kan du i de allra flesta fall åka direkt till ett valfritt och lämpligt varv som kan reparera vattenskotern. 

4. Du lämnar vattenskotern för reparation

Om vattenskotern ska repareras väljer du själv till vilket varv du lämnar den. Innan varvet kan sätta igång med reparationen behöver de skicka in ett kostnadsförslag till oss. Förslaget gås igenom av en skadereglerare som ser efter att kostnaden är skälig. Ibland behöver vi även åka ut och besiktiga skadan. Efter att varvet fått godkänt på kostnadsförslaget är det du som kund som beställer jobbet, för att alla garantiåtaganden och din konsumenträtt ska gälla i samband med reparationen. Det är också du som kommer överens med varvet om tidsplan för arbetet. 

5. Vi avslutar skadan

När reparationen är klar betalar du din självrisk och eventuella åldersavdrag direkt till varvet. De fakturerar sedan resterande del direkt till oss och när vi betalat fakturan avslutar vi skadeärendet.

Mer om vattenskoterförsäkring

Prata
med
oss!
Kontakta oss som du vill
Vardagar 8:00-18:00
Chatta med oss
Just nu är det ingen kötid
Ring oss
Just nu är det ingen kötid
Bli uppringd
Mejla oss
Vi svarar normalt inom en arbetsdag.
Varmt välkommen att ringa oss. Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se pågående fakturor, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.
Fyll i ditt telefonnummer så ringer vi dig nästkommande vardag
Mina sidor kan du logga in för att se pågående fakturor, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.
Mina sidor kan du logga in för att se pågående fakturor, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.