Så här anmäler du din skada

Vårt mål är att ta hand om alla skador så snabbt och smidigt som möjligt. Välj vilken skada du har drabbats av och anmäl den här på webben eller genom att skicka in en skadeblankett.

Har du några frågor kan du ringa oss på 0771-160 190, skadeavdelningen har öppet vardagar 8-17.

Singelolycka

När du t.ex. kört in i ett träd, vält i backe eller något ramlat över snöskotern.

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Maskinskada

När din snöskoter fått skador på t.ex. motor eller elektronik.

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Stöld

När din snöskoter eller tillhörande utrustning har blivit stulen eller skadats genom stöldförsök.

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Brand

När din snöskoter helt eller delvis brunnit, t.ex. i ett garage eller under färd.

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Kollision

När du krockat med ett annat fordon, oavsett om din snöskoter varit i rörelse eller stått stilla. 

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Skadegörelse

När annan person medvetet skadat din snöskoter.

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Djurkollision

När du krockat med ett djur – t.ex. älg, ren eller rådjur. 

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Övriga vagnskador

Hittar du ingen anmälan som passar in på skadan? Använd den här. 

Anmäl direkt på webben

Ladda ner skadeblankett

Så här går det till om du råkar ut för en skada

1. Du anmäler skadan

Första steget är att anmäla vad som har hänt. Du är alltid välkommen att ringa oss om du har några frågor eller behöver hjälp, men enklast anmäler du skadan direkt här på webben. 

2. Vi registrerar skadan

När vi får in din skadeanmälan börjar vi med att registrera skadan. Utifrån dina uppgifter gör handläggaren en bedömning av vad nästa steg är för att komma vidare med ärendet.

3. Du får en bekräftelse

När vi registrerat och gått igenom skadan får du som kund en bekräftelse på hur vi går vidare. Om det är en skada som ska repareras kan du i de allra flesta fall åka direkt till en valfri och lämplig verkstad som kan reparera fordonet. 

4. Du lämnar fordonet för reparation

Om fordonet ska repareras väljer du själv till vilken verkstad du lämnar den. Innan verkstaden kan sätta igång med reparationen behöver de skicka in ett kostnadsförslag till oss. Förslaget gås igenom av en skadereglerare som ser efter att kostnaden är skälig. Ibland behöver vi även åka ut och besiktiga skadan. Efter att verkstaden fått godkänt på kostnadsförslaget är det du som kund som beställer jobbet, för att alla garantiåtaganden och din konsumenträtt ska gälla i samband med reparationen. Det är också du som kommer överens med verkstaden om tidsplan för arbetet. 

5. Vi avslutar skadan

När reparationen är klar betalar du din del av kostnaden direkt till verkstaden, vilket allt som oftast bara är självrisken. De fakturerar sedan resterande del direkt till oss och när vi betalat fakturan avslutar vi skadeärendet.

Prata
med
oss!
Kontakta oss som du vill
Chatta med oss
Just nu är det ingen kötid
Ring oss
Just nu är det ingen kötid
Bli uppringd
Mejla oss
Vi svarar normalt inom en arbetsdag.
Varmt välkommen att ringa oss. Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se pågående fakturor, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.
Fyll i ditt telefonnummer så ringer vi dig nästkommande vardag
Mina sidor kan du logga in för att se pågående fakturor, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.