Skadetekniker till Hammarstrand

Välkommen till ett unikt bolag inom försäkring

Svedea är ett snabbväxande specialistbolag inom försäkring. Idag har fler än tvåhundratusen kunder gett oss sitt förtroende och vi fortsätter att växa. Vår vision är att förändra branschen och inom de områden vi är verksamma siktar vi högt – vi ska vara förstahandsvalet på försäkringsmarknaden. Vår övertygelse är att framgång skapas av engagerade medarbetare som trivs på jobbet. Svedea är en fristående enhet inom världens tredje största återförsäkringskoncern, Hannover Re.

Var med och skapa en skadeavdelning med Sveriges nöjdaste kunder

Svedea växer och med fler kunder följer fler skador. Därför söker vi nu en skadetekniker till vårt kontor i Hammarstrand. Som skadetekniker samarbetar du med skadereglerarna på avdelningen när det gäller reglering av skador på mc, personbil, snöskoter och ATV. Vårt mål är att ha Sveriges nöjdaste skadekunder och vi söker därför dig som, precis som vi, brinner för att göra skillnad och överträffa kundernas förväntningar.

Vad vi förväntar oss av dig

Vår skadereglering kännetecknas av snabbhet, personligt bemötande och expertis, och som skadetekniker har du en direkt påverkan på Svedeas varumärke. Du kommer vara vår tekniska expert som granskar reparationskalkyler, värderar fordon samt har kontakt och kommunicerar med kunder, verkstäder och andra intressenter under skadans handläggning. Att prioritera kunderna och vara angelägen om att de är nöjda är en förutsättning för att lyckas i rollen. Det är också viktigt att du på ett trevligt och tydligt sätt kan kommunicera dina affärsmässiga beslut till kund.

Vi söker dig som har genomgången gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet av kundkontakt och administrativa arbetsuppgifter, helst från tidigare arbete på skadeverkstad eller som skadetekniker. Du har god kunskap i svenska och erfarenhet av skriftlig kommunikation med kund. Du kommer spendera merparten av din tid vid skrivbordet med telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap, det är därför viktigt att du har god telefonvana och datorkunskap samt är duktig på att organisera ditt arbete. Har du dessutom erfarenhet av Cabas är det meriterande.

Vi gillar att du:

  • triggas av att ge god service
  • är lösningsfokuserad och har ett gott affärsmannaskap
  • är flexibel och en bra lagspelare
  • har hög kapacitet och kan vara lugn i stressiga situationer
  • kommunicerar på ett tydligt och trevligt sätt

Vad du kan förvänta dig

Du kommer bland annat att självständigt granska reparationskalkyler, värdera fordon, sköta restförsäljning och viss skadereglering. I arbetet ingår att ta egna beslut och kommunicera dessa mot kund och andra intressenter, både muntligt och skriftligt, samt att hålla dig uppdaterad med nyheter, produkter, villkor och instruktioner.
Det kan även bli aktuellt att utföra ett mindre antal besiktningar på plats hos verkstäder.

För rätt person erbjuds goda möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka Svedeas varumärke. Du kommer till en arbetsplats som inte liknar någon annan i försäkringsbranschen – energinivån är hög och företagskulturen mycket tydlig. Vi är ca 100 medarbetare och vårt huvudkontor finns i centrala Stockholm. Filialkontor finns i Hammarstrand, Växjö och Umeå


Mer information om tjänsten får du av rekryterande chef Anders Stöök,
anders.stook@svedea.se, 070-229 81 33.

Ansök till tjänsten